søndag den 9. november 2008

Hvad synes du om Arto?

Hvad jeg synes om Arto, ja jeg må nok indrømme at jeg ikke har det store kendskab dertil. Jeg ved at mine yngre fætre og kusiner bruger det meget, men til hvad aner jeg ikke.
Jeg har hørt om Arto igennem nyhederne, hvor der blev fortalt en masse negativt omkring Arto.
- man skal passe på sig selv i "cyberspace" da der er nogle ældre der har grimme bagtanker med de unge, især, piger. Det farlige ved Arto og andre chatsider er at man ikke er klar over, hvem man i princippet sidder og chatter med. En ældre pædofil mand kunne udgive sig for at være en jævnaldrende, så hvis brugeren af Arto ikke passer på med hvilke informationer de videregiver kan de evt. ende i noget de ikke kan overskue.
Arto er også blevet brugt til, har jeg hørt, at mobbe. Unge mennesker er ikke så varsomme med hvem de giver deres koder til og kan derigennem mobbe en anden bruger uden at vedkomne aner hvem den rigtige fofatter er.
Ærgeligt at det kun er det negative omkring Arto der primært bliver nævnt i pressen, jeg kan forestille mig at siden og dens brugere bliver beskyttet bedst muligt og mener at Helen nævnte ganske kort at Arto har været med til at fælde "Rudi".

Jeg glæder mig til at blive klogere på Arto, da jeg har en søn på 9 der jo højst sandsynlig vil være at træffe på Arto og nogle år. Det er rart at være på forkant så man kan råde og vejlede, uden at skræmme, sine børn når de færdes i Cyberspace.

Ingen kommentarer: